maandag 21 juni 2010

Finalmente....l'estate, eindelijk....zomer, eindelijk een blog!
















Finalmente....l'estate, eindelijk .......zomer en .........ik ben helemaal óm! Nadat vriendin/collega Helmi mij vaak heeft gezegd dat een blog hebben zo fantastisch is, heb ik uiteindelijk besloten om vandaag - de eerste zomerdag - ook te beginnen met een eigen blog.
Zomer, zon, de temperatuur is er vandaag zeker niet naar, maar de zon komt eraan.... want....
samen met Helmi ben ik een bol van 25 cm doorsnee aan het mozaïeken die model staat voor een betonnen bol - de zon - van 80 cm doorsnee die straks onderdeel wordt van het zonnewijzerplein bij "de Schakel" in Budel-Dorplein. De bol symboliseert de opkomende of ondergaande zon en we gebruiken daarvoor zonnige kleuren van Bisazza glasmozaïek; vnl gele tinten en ook bronzen, oranje, rood en terra. Daarnaast heb ik in wit met zwart 14 Romeinse cijfers gemozaïekt, ze worden later op betonnen blokken geplaatst in de muur van deze zonnewijzer. In de bestrating worden 6 blokken verwerkt; op 2 blokken de letters N en Z die de Noord-en Zuidlijn symboliseren en op de andere 4 worden de seizoenen in de vorm van dierenriemen gemozaïekt.
Morgen is het nóg spannender; dan wordt de 80 cm betonnen bol gegoten! Vooral spannend voor Wim en Chris, zij zijn n.l. de kanjers die de mal gemaakt hebben en gaan gieten!
Wordt vervolgd......................!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten