dinsdag 27 november 2012

KOKEN MET STERKOK RENÉ TICHELAAR

Afgelopen zaterdag heb ik mogen koken met meesterkok René Tichelaar van De Gieser Wildeman uit Noordeloos. Gisteren werden in Maastricht de Michelinsterren uitgereikt en ook de Gieser Wildeman zat er weer bij. Bedankt voor de heerlijke kooksessie René en proficiat voor dit geweldig enthousiaste en gastvrije team!

Na een drietal amuses van garnalen, rauwe tonijn en - de uitstekende topper van de drie -  2 plakjes met trompet d'amour gevulde fazant, daartussen ganzenlever en daar bovenop een plakje zwarte truffel, waagde ik me aan het voorgerecht........


Risotto met verse coquilles, witte truffel en rucola;
Normaliter koop ik de coquilles bij mijn visboer, maar nu heb ik van René geleerd hoe ik een coquille los moet maken van zijn schelp en waar ik het spiertje moet doorsnijden zodat het overheerlijke vlees verlost word van zijn omgeving!
De geuren van olijfolie met daarin smorende sjalotten met knoflook, kippenbouillon en mooie risotto prikkelden even daarna mijn smaakpapillen. Vervolgens kreeg ik de flinterdun gesneden witte truffel onder mijn neus, goddelijk!
Aan de andere kant van de keuken werd in de tussentijd het hoofdgerecht voorbereid;  kalfsvlees met zwezerik, witlof, spruitjes en vers gebakken frietjes met zelfgemaakte mayonaise!


Als dessert gecaramelliseerde wentelteefjes van suikerbrood met een fruitcocktail van sinaasappel, mango en banaan, vanilleijs en lobbige room
Multitasken was in de keuken een hot item en wat betreft de uitspraak dat mannen niet kunnen multitasken... het team van René kan dat uitstekend!
Kijk voor meer info over De Gieser Wildeman op de site www.degieserwildeman.nl





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten