dinsdag 3 juni 2014

NIEUWE CIJFERS VOOR WATERTAPPLAATS BUDEL-DORPLEIN!

Onlangs heb ik de nieuwe cijfers voor de bestrating van de watertapplaats in Budel-Dorplein geleverd.


Nieuwe cijfers? Vette pech, want van de vorige cijfers hebben alle mozaïeksteentjes losgelaten van de betonblokken waarop ze gelijmd waren. Ik heb me suf gepiekerd over wat ik eventueel fout had gedaan!
Bij nader onderzoek bleek dat de lijm had losgelaten. Dus kwamen de blokken en de steentjes terug met het verzoek om nieuwe cijfers te maken! Ik wist niet wat ik zag toen ze het brachten, onbegrijpelijk, hoe kon dit gebeuren?


We zijn nu een paar maanden verder en er eindelijk achter wat er aan de hand was!!
Ik heb - om die cijfers op de betonblokken te lijmen - een nieuw ontwikkelde lijm gekocht van de firma Henkel, die alle andere lijm zou vervangen voor binnen- en buitengebruik.
Na grondig onderzoek van de restanten in het laboratorium in Duitsland - waar de firma Henkel BV sinds 1876 gevestigd is - is medio mei bekend gemaakt dat deze nieuwe lijm niet geschikt is voor buitenprojecten.

Mozaïeken is monnikenwerk!!
De vele uren die ik eraan gewerkt had met knippen slijpen, lijmen enz. waren verloren. Maar inmiddels zijn er nu 2 nieuwe blokken gegoten en gemozaïekt en nu ze gevoegd zijn schitteren ze weer in de bestrating!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten