vrijdag 27 februari 2015

IN MEMORI-JAN

IN MEMORI-JAN; vandaag is het 4 jaar geleden dat kunstenaar Jan Tullemans overleed.
Ik koos voor mijn eindopdracht aan de vooropleiding van de Fotoacademie Jan als eindopdracht omdat ik hem zo bijzonder vond en zijn mening er voor mij altijd toe deed.
Het was wat onwennig voor Jan de eerste keer dat ik de hele ochtend met mijn camera om hem heen draaide, maar het wende en ik heb diverse prachtige beelden geschoten en er uiteindelijk ook composities van gemaakt!


Als meisje van 15 ging ik iedere week bij Jan in zijn atelier tekenen en schilderen voordat ik naar de Kunstacademie in Maastricht ging.
Jan leerde mij om mijn oog voor detail te vertalen naar het papier met diverse materialen en technieken. We hebben altijd contact gehouden en het mooiste aan Jan vond ik dat hij nooit iets afkraakte, in tegenstelling tot leraren van de Kunstacademie die dat vaak vernietigend deden.
Jan zei niets als het hem niet boeide! Als ik met iets bezig was wat hij goed vond, dan zei hij, "det es interessant, bel mich mer asse det aaf hebs!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten