donderdag 19 mei 2016

GENOMINEERD VOOR DE CEWE PHOTO AWARD 2016

Een aantal weken geleden ontdekte ik de fotowedstrijd van de CEWE Photo Award 2016.
Toen ik in de info las dat een vakjury 10 winnaars ging kiezen, besloot ik om mee te doen!
Benieuwd naar wat een foto een winnende foto maakt, begon ik driftig in mijn files te zoeken naar die ene typisch Hollandse foto en ging daarnaast weer op pad met mijn camera.
Uiteindelijk heb ik 4 weken achter elkaar een foto ingestuurd en tot mijn verrassing vond ik in mijn mailbox 2 weken geleden de mededeling dat een van mijn inzendingen voor de CEWE Award is genomineerd!

genomineerd
Hollandse view op het strand van Terschelling

Het thema van de CEWE Photo Awards 2016 was "Made in Holland"
De uitdaging was om in de 6 weken van de wedstrijd op zoek te gaan naar wat Nederland typisch Hollands maakt. Wat roept Nederland op? Welke verborgen plekjes, typisch leuke gewoontes of stereotype beelden doen meteen aan ons land denken? 
Welke gebeurtenissen, mensen of fenomenen zijn typisch Hollands?

Elke deelnemer mocht per week 1 foto uploaden en elke week werden er 20 foto's genomineerd. Uiteindellijk zullen er uit de 120 genomineerde foto's door de professionele jury op 11 juni a.s. 10 winnaars gekozen worden.
Het is nu afwachten en dus spannend......., ik ben er trots op dat ik met mijn foto genomineerd ben uit de ongeveer 2300 inzendingen......! 
Hieronder de 3 andere foto's die ik in die weken heb ingestuurd.

Hollandse "witjes" in de branding van Scheveningen strand

2 Hollandse heidemannetjes op de Hilversumse heide

Annamolen Keent, Weert

Prijsuitreiking; Zaterdag 12 juni jl was ik met een deel van mijn gezin uitgenodigd om in Burgers Zoo naar de prijsuitreiking te komen, waar we warm werden verwelkomd en lekker verwend! Mijn "Made in Holland" foto zat helaas niet bij de 10 uiteindelijk prijswinnaars! Maar ik ben trots op de nominatie en geniet na van een prachtig fotoboek met de 120 genomineerde foto's, enkele cadeaubonnen en een gezellige familiedag in Burgers Zoo! CEWE dankjulliewel en wellicht tot een volgende uitdaging!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten