vrijdag 19 augustus 2016

CONCERT EARTH WIND & FIRE EXPERIENCE FEAT. AL MC KAY ALLSTARS

In de haven van Sant Feliu de Quixols Catalunya, krijg ik de kans om 's wereld meest swingende band ever te fotograferen.


 De linkshandige gitarist en R&B bandleider is de 68-jarige Songwriter, Producer en 6 keer Grammy Award Winner, Al Mc Kay. Hij is diegene, een van de originele "left overs" van de in 1973 opgerichte band Earth Wind & Fire die deze geweldige band opgericht heeft. Gisteren bracht hij in de haven van deze Catalaanse stad met zijn 13-koppige topband het Spaanse publiek aan het swingen met een spetterend ruim 90 minuten durend optreden! 


Moet je weten dat nota bene zo'n temperamentvol volk als Spanjaarden normaliter zittend naar een concert luistert. Ik was allereerst - tijdens de eerste 4 nummers al speurend naar bijzondere "fotogenieke" reacties van het publiek - met stomheid geslagen omdat niemand maar ook niemand ging staan om te swingen! Dit blijkt in Spanje de normale gang van zaken te zijn tijdens een concert, ongelooflijk!



Maar de virtuoze zanger, Tim - die Gerard Joling in een klap achterover blaast met zijn loepzuivere kopstem - weet het zittende concert te doorbreken en nodigt het publiek uit om vóór het podium te komen dansen! Aarzelend schuiven de Spanjaarden een voor een naar voren van hun plastic stoeltjes af en even later sta ik tussen een uitzinnig publiek te fotograferen en swingen, wat een spectakel. 



Aan het einde van dit spetterende concert spelen ze als toegift de onvergetelijke tophit "Boogie Wonderland" en sluiten af met een tribute aan het publiek. Daarna komt de voltallige groep vanuit back stage naar het festivalterrein waar ze hun cd signeren. Even later schud ik Mr Al Mc Kay himself de hand. Wat een topartiesten, Ik bedank hem voor zijn muziek en optreden en als ik hem vertel dat ik uit Holland kom, is hij erg enthousiast en bedankt mij voor mijn komst! Ik had het absoluut niet willen missen! 
Tot 9 oktober, dan spelen ze in de Bosuil in Weert! Dus lieve mensen, koop een ticket, put on your dancing shoes en swing it out!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten