zondag 11 december 2011

KUNSTVERHAAL TUSSEN PIET'S JASJE EN PIRANDELLO

Afgelopen vrijdagavond werd in het oude museum van Weert aan de Maasstraat nr. 10 - waar het architectenbureau van Ton Wijnhoven gevestigd is - de overzichtsexpositie van Mieke Kerkhofs geopend. Tijdens deze opening werd door Ton Wijnhoven ook het eerste boek "tussen illusie en werkelijkheid" aan de genodigden gepresenteerd. Het was een druk bezochte en gezellige opening.
Om even voor 5 haalde ik de voor Mieke ontworpen visitekaartjes op bij  de drukker, op de valreep!
Ik bewonder Mieke's oog voor detail, haar grafische manier van schilderen en samenstellen van haar kunstwerken. Samen reizen we al jaren naar ons favoriete en inspirerende "bella Italia" en bezoeken daarnaast door Nederland en België talloze steden en exposities.
Mieke gebruikt voor haar kunstwerken verschillende technieken, vaak lijkt het of haar werken gedrukt zijn. Ik heb in de loop der jaren enkele door Mieke gecreeerde kunstwerken aangeschaft, de meesten verhalend over onze culturele Italiëreizen. Zij pronken allen boven mijn bureau in mijn werkhoek, míjn creatieplek!
De groei van Mieke's werk, vanaf de allereerste tekening (1975) - het jasje van haar grote liefde Piet Creemers - tot aan de laatste werken van de Sicilië-Pirandelloserie, is tijdens deze geweldig samengestelde overzichtsexpositie duidelijk te zien! Proficiat Mieke en Ton.
Deze expositie is een "must-have-seen" voor iedere kunstliefhebber!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten