zondag 2 oktober 2011

THROUGH THE WINDOW...........CUBY +

Vannacht werd er ter nagedachtenis op Ned 3 een documentaire over mijn toenmalige idool en bluesheld Cuby uitgezonden. Cuby and Friends vanuit een Drentse stal...het was geweldig en ik heb adembenemend zitten kijken en luisteren naar onze enige échte bescheiden Nederlandse blueszanger!
Achterop de Puch van een van mijn vriendjes ging ik in de 70-ger jaren naar menig achteraf zaaltje in omliggende dorpjes om een optreden van Cuby and the Blizzards mee te maken.
In alle vroegte ben ik vanmorgen de zolder opgegaan omdat ik wist dat ik het ooit gekochte singletje "Appleknockers Flophouse" met op de "B-kant "Because of Illness" ergens had liggen. Tot mijn verbazing vond ik ook nog "Back Street" met op de B-kant "Easy to leave hard to forget". Toepasselijke teksten.....
Tijd om "Cubyblues" wat beter te gaan beluisteren en nog wat van mijn held aan te schaffen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten