woensdag 6 juli 2011

90 JAAR PROFICIAT

We vierden afgelopen weekend de 90ste verjaardag van mijn moeder!
Een knappe prestatie als je zó positief in het leven staat, nooit klaagt en er fantastisch uitziet. Dan verdien je op zijn minst 90 rozen!!


De passie voor koken heb ik van mijn moeder in mijn "stieele" zoals ze dat hier in het zuiden zeggen. Ze vroeg mij om voor haar en een 7-tal vriendinnen een heerlijke Italiaanse lunch klaar te maken. Dus zijn we eerst gestart met een heerlijke prosecco en amuse van tonijn!
Daarna gingen de meisjes aan tafel en kregen een insalata mista met buffelmozzarella, een courgette/baslicumsoepje met bovenop het glas een lepel met truffelmascarpone en daarnaast een in olijfolie gebakken stuk focaccia met zalm en basilicumstroop en vervolgens een torta met Italiaanse groenten en tonijn.
Na ieder gerecht waren de bordjes leeg, dus verdienden de meisjes een dolce van savoiarde gedrenkt in limoncello met mascarpone-citroencrème, aardbeien, meringues, aalbessen, slagroom en mintblaadjes.
Daarna sloten we de feestlunch af met een kopje koffie met Italiaanse lekkernijen.
Het was allemaal delicioso en wat hebben zij genoten!




1 opmerking: